10 دلیل برای رای ندادن به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

4- عدم تجانس ایشان با جنس معلمان: 
کسی می‌تواند دغدغه آموزش و پرورش را داشته باشد که از جامعه معلمان باشد.آیا ایشان می‌توانند مسائل یک معلم چند پایه را درک کنند، آیا حتی یک ساعت به‌صورت دبیر عادی تدریس کرده‌اند؟ آیا می‌توانند یک ساعت حدود ۴۰ دانش‌آموز دبیرستانی را کنترل کنند؟ آیا صحصح است فرد بی انگیزه ای که اظهار داشته من تمایلی به بازگشت به وزارت آموزش وپرورش نداشتم آقای روحانی فرد دیگری را پبدا نگرده ،جانشین وزیران پرتلاشی همچون رجایی وباهنر شود؟ آیا نوجوانان تهاجم زده فرهنگی را جز با سوزو گداز معلمی می توان از کید دشمن نجات داد؟ 
 
5- عدم صلاحیت حرفه ای وعلمی ایشان متناسب با حوزه فعالیت آموزش وپرورش
تحول بنیادین در این دستگاه عظیم بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از آرزوهای دیرین نیروهای ارزشی و ولائی در این دستگاه مقدس و از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر بوده است. لذا جهت تداوم این امر  که در آغاز راه است وزیر جدید برای اجرای این سند باید علاوه بر صاحب نظر بودن در مباحث تربیتی بر مبانی نظری این سند نیز مسلط بوده و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی را درک کرده و به آن اعتقاد داشته باشد ومعتقد به لزوم تبعیت از نظرات کارشناسانه مبتنی بر آموزه های دینی علما ی اسلام بویژه نظرات راهگشا حاکمیتی مقام عظمای ولایت فقیه در امر تعلیم و تربیت باشدتا بتواند آموزش و پرورش را در مسیر تحولی درستی قرار دهد به گفته حجه الاسلام ذو علم  مدیر تدوین طرح برنامه درسی ملی آقای محمد علی نجفی فاقد این مهارتها والزامات است. مطالعات وتحصیلات ایشان  درحوزه ریاضی و فنی بوده واصلادر مقوله‌ها ی تربیت اسلامی نبوده است وایشان به تفکیک بین تعلیم و تربیت اسلامی و سکولار در مقوله نظری چندان قائل نیست خود این مانعی در سر راه تحقق تحول بنیادین و اسناد آن خواهد شدو مارا به نقطه صفر قبلی باز خواهد گرداند.(مصاحبه جناب ذوغلم با خبرگزاری فارس)
 
6- اعتقاد ایشان به غیرحاکمیتی بودن آموزش وپرورش:
آقای نجفی در بخش از سخنان خود گفته اند که برخی آموزش وپرورش راقسمتی از حاکمیت می دانند درحالی که آموزش وپرورش بخشی از جامعه است این دیدگاه برخلاف سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری پیرامون آموزش وپرورش است.
 
7-غیرایدئولوژیک دانستن بخش اعظمی از آموزش وپرورش:
آقای نجفی در مصاحبه ای که در سایت رسالت آمده است عنوان کرده: «بخش اعظمی از آموزش وپرورش غیرایدئولوژیک است.»
 
این دیدگاه مطابق با دیدگاه غربی وخلاف نظر حضرت امام(ره)،رهبر معظم انقلاب وسند تحول بنیادین آموزش وپرورش می باشدلذابیم آن می رودتلاش هایی که در طول چندین سال در خصوص تدوین سند تحول بنیادین مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی توسط متخصصین دینی ودانشگاهی صورت گرفته بر باد رود.
 
8- حضور فعال ایشان ومدیران منتسب به وی در فتنه88:
همگان می دانند قشر عظیم معلم همیشه در همه صحنه های انقلاب حاضر ومدافع حریم ولایت وانقلاب بوده است ،تقدیم هزاران شهید فرهنگی و همچنین هزاران شهید دانش آموز که تربیت یافته این معلمان بودند گواه این مطلب است. جناب نجفی درجریان فتنه 88 از عوامل وعناصر مهم این جریان و یکی از مدافعان موضوع تقلب بود و درمجلسی که در محضر حضرت امام خامنه ای تشکیل شد حضور داشت و ما جایی ندیدیم و نشنیدیم که بعد از سخنان صریح وشفاف رهبری از فتنه وفتنه گران تبری جوید و برعلیه آن موضع بگیرد. نکته دیگر اینکه بسیاری از مدیران ارشدی که زمان وزرات ایشان درآموزش وپرورش تصدی امور را داشتند نیز در جریان فتنه از حامیان فتنه و فتنه گران بودند  و حتی برخی هم اکنون دوران محکومیت را در زندان سپری می کنند. بیم آن است که با ورود مجدد ایشان به آموزش وپرورش این مدیران برمسند امور قرار گرفته ویا طرف مشورت ایشان در آموزش وپرورش باشند.
 
9-نگرانی از به کارگیری نیروهای تحت تاثیر غرب به جای نیروهای متعهد 
دکتر نجفی در کارنامه دوران وزارت خود تغییرات اساسی در نیروهای اصیل انقلاب وجایگزین کردن کسانی که معتقد به تعلیم تربیت اسلامی نیستندرا دارد به گفته حیدری معاون نجفی در دروران وزارت ایشان در آموزش وپرورش اکثر معاونان آقای نجفی در دوران وزارتش، از بیرون از وزارت آموزش و پرورش انتخاب شدند و اغلب تحصیل‌کرده کشورهای غربی بودند که می‌توان به دکتر سپهری، دکتر حسینی، ومهندس جزینی اشاره کرد.(خبرگزاری فارس)
 
اینجا دو انتقاد مطرح است؛ اول اینکه آموزش و پرورش از نظر کمی و کیفی با هیچ وزارتخانه‌ای قابل مقایسه نیست وازهمان ابتدای انقلاب شاهد افرادی مانند شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی هستیم؛ جمعیت یک میلیونی کارکنان آموزش و پرورش بدون تعارف از متعهدترین افراد به نظام هستند.دومین نکته نیز این است که در بین یک میلیون کارکنان آموزش و پرورش افراد متخصص با تحصیلات دکتری و فوق‌ لیسانس حضور دارند حال با توجه به انکه ایشان در حاشیه «جلسه نمایندگان تشکلهای صنفی و سیاسی معلمان» درتاریخ ۱۳۹۲/۵/۱۶  عنوان کرده اند:«در حدی که بتوانیم و هر زمان که احساس کنیم مدیری شایستگی ماندن در پستی را ندارد و فرد شایسته‌تری داریم، اقدام خواهیم کرد و این جزو مواردی نیست که درباره تصمیم‌گیری آن در سال تحصیلی صبر کنیم.» لذا بیم آن می رود که آموزش وپرورش جولانگاه تصفیه حسابهای سیاسی وحذف نیروهای ارزشی انقلاب شود همانگونه که در دوران ایشان این اتفاق افتاده است واین تجربه تلخ در آموزش و پرورش تکرار شود که تغییرات مدیریتی کلان در آموزش و پرورش به روند ثبات و تعمیق تربیت در این دستگاه آسیب زده است.
 
10-عدم توانایی جسمانی:
به نظر می رسدآقای نجفی با توجه به مشکلات جسمانی که دارند از جمله سکته قلبی در آینده توانایی اداره دستگاه عظیم آموزش وپرورش را نخواهند داشت چراکه این ارگان رسمی نیازمند وزیری است که توانایی مواجهه با مسایل ومشکلات گسترده این حوزه را داشته باشد.
 
درپایان با توجه به توضیحات فوق وسرنوشت ساز بودن امر تعلیم وتربیت در جامعه انتظار می رود نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تعهد خویش را در قبال اسلام ، انقلاب اسلامی،خون شهیدان ،حضرت امام (ره) ولزوم تبعیت عملی از ولایت فقیه در نظر گرفته سپس باتوجه به آیه شریفه:«ان الله یامرکم ان تودواالامانات الی اهلها» (بدرستی که خداوند امرمی کندکه امانات را به دست اهلشان بسپارید. سوره نساء 58) درمورد نامزد پیشنهادی اظهار نظر کنند.
/ 0 نظر / 8 بازدید